2.3.1 Yukarıdan Aşağıya Bütçeleme

Yukarıdan aşağıya bütçeleme yönteminde üst yönetim hedefleri belirler ve bu hedefler doğrultusunda gelir, kar marjı ve harcamalar gibi alanlarda net amaçlar koyar.

Örneğin, üst yönetim tüm departmanlardan geçen yıla oranla harcamalarda %6’lık bir artışı aşmamaları gerektiğini söyler.

Benzer şekilde organizasyonlar karlılıklarını artırmak için hedefler koyabilir.

Örneğin, BİZ Kuru Gıda, bu yıl karlılığını %10 artırmayı hedeflemektedir. Bunu başarabilmek için satışa yeni bir ürün sunulacaktır. Bu ürünün bütçesi %10 karlılık hedefi doğrultusunda yapılmalıdır.

Bütçe yapılırken, sadece üretim giderleri gibi belirgin giderler değil, satış ve pazarlama gibi değişken giderlerin de mutlaka hesaplanması gerekmektedir.